top of page

Hogyan találd meg a célközönséged és építs sikeres online jelenlétet?

A sikeres online jelenlét egyik alapköve a megfelelő célközönség meghatározása.

Azt, hogy pontosan kikhez szólsz, kiknek értékesítesz, egyedül te tudod, azonban itt van neked a Business Rise, segítünk az elindulásban, ha nem tudod hol kezd, hogyan találd meg a célközönséged.


A sikeres online jelenlét nem csupán arról szól, hogy jelen vagy a digitális térben – hanem arról, hogy a megfelelő emberekhez szólsz, a megfelelő időben, a megfelelő üzenettel.


Gyakran tapasztaljuk, hogy amikor egy vállalkozás célközönségéről kérdezünk, a válasz túl általános:

  • "Mindenki, aki érdeklődik az egészséges életmód iránt."

  • "Férfiak és nők, akik szeretnek utazni."


Az ilyen széles meghatározás azonban nem segít a hatékony márka és marketingstratégia kialakításában, sőt, elmosódottá teszi a kommunikációt.


Ha mindenkihez próbálsz beszélni, valójában senkit sem szólítasz meg igazán. Találd meg a célközönséged és építs sikeres online jelenlétet!


Éppen ezért elengedhetetlen, hogy pontosan meghatározd, kinek szól a terméked vagy szolgáltatásod. Ha ezt nem teszed meg, az üzeneted nem lesz célzott, és a marketingkampányaid felesleges pénzkidobássá válnak.


Ebben a cikkben bemutatjuk:


Hogyan azonosítsd a célközönségedet pontosan és hatékonyan.

Milyen marketingcsatornákat érdemes használnod a sikeres eléréshez.

Milyen stratégiákkal építhetsz hosszú távú online jelenlétet, amely valóban eredményeket hoz.


Ha szeretnéd elkerülni a leggyakoribb hibákat, és egy erős, hatékony marketingstratégiát építeni, tarts velünk! 🚀

Három nő egy irodában mosolyogva nézi a laptopot, miközben közösen dolgoznak a célközönség meghatározásán és az online jelenlétük építésén. Az egyikük egy csészét tart, a közelben egy virágváza áll. Vidám és inspiráló munkakörnyezet.

 

1. Célközönség és online jelenlét építés, meghatározása – kinek szólsz?

 

A célközönség meghatározása elengedhetetlen lépés minden vállalkozás számára. Ez segít abban, hogy pontosan tudd, kinek szeretnéd eladni a termékedet vagy szolgáltatásodat.


Amikor a célközönséget meghatározzuk, nem csak egy elméleti feladatként tekintünk rá. Közösen gondolkodunk ügyfeleinkkel, hogy a lehető legjobban értsék meg, kikhez kell szólniuk és hogyan érhetik el őket.


A workshopjaink során gyakorlati példákkal és hasznos eszközökkel segítünk, hogy partnereink ne csak egy listát kapjanak a célközönségükről, hanem valóban átlássák, hogyan lehet őket megszólítani.


Nem hiszünk az általános megoldásokban, ezért minden alkalom után segítünk finomhangolni az irányt, javaslatokat tenni és olyan kézzel fogható megoldásokat kínálni, hogy egy következő találkozóra már kutatási adatokkal tudjanak ügyfeleink érkezni, piaci tapasztalatokkal és konkrét megfigyelésekkel, hogy egyre pontosabb képet kapjunk a megfelelő közönségről.


💡 Célunk, hogy ügyfeleink magabiztosan építsenek kapcsolatot a valódi vásárlóikkal, és olyan üzeneteket formáljanak, amelyek valódi értéket teremtenek. Ezt a folyamatot nevezzük mi stratégiai márkaépítésnek 🚀



 

Buyer Persona készítése

 

A buyer persona, vagyis az ideális vásárlói profil, egy fiktív karakter, amely valós adatokon alapul, és a célközönséged egy szegmensét képviseli. Létrehozásához először gyűjts információkat a meglévő vagy jövőbeli új ideális és potenciális ügyfeleidről.


Ennek felépítéséhez a következő kérdéseket kell megválaszolnod:


Demográfiai adatok: Hány éves? Férfi vagy nő? Hol él? Hova járt iskolába? Milyen fizetéssel rendelkezik? Van-e élettársa? Hány gyermeke van?


Érdeklődési körök: Milyen tartalmakat fogyaszt? Milyen közösségi média platformokon aktív? Hova jár? Mit szeret?


Problémák és kihívások: Milyen problémát próbál megoldani ? Hol keres erre megoldást? A Te terméked vagy szolgáltatásod hogyan tudná őt támogatni, milyen formában tudna segíteni számára?


Döntési tényezők: Mi alapján választ egy adott terméket vagy szolgáltatást? Miként hozza meg a döntését? Ő hozza meg a döntést vagy valaki más hozza meg számára? Ő a fő célközönséged vagy csak egy úgynevezett "gatekeeper" (gatekeeper (magyarul: „kapuőr”) egy olyan személy vagy szerepkör, aki szűrőként működik egy szervezetben vagy döntéshozatali folyamatban.)


Ezután azonosítsd a céljaikat, kihívásaikat, valamint azt, hogy miként segíthetsz nekik ezek elérésében vagy leküzdésében. Végül személyesítsd meg a personát egy névvel és háttértörténettel, hogy könnyebben azonosulhass vele a marketingstratégiád kialakítása során.


 

2. A legjobb online csatornák a célközönség elérésére

 

Miután meghatároztad, kinek szeretnél értékesíteni, fontos, hogy a megfelelő csatornákon keresztül érd el őket.

Találd meg a célközönséged és építs sikeres online jelenlétet.


A sales funnel, vagyis az értékesítési tölcsér legfontosabb része pedig, hogy elég releváns ideális ügyfelet, érdeklődőt irányíts magadhoz. Az elején azért fontos, hogy méréseket tudj csinálni, abból tanulj és optimalizáld a weboldalad, a hirdetéseidet, az ajánlatodat, az eredményeknek megfelelően. A későbbiekben pedig azért marad fontos, hogy állandó látogatást érj el, amiből aztán érdeklődőket, majd optimális számú vásárlót konvertálj.

Ez lesz az úgynevezett Automatised Money Generating Engine-ed, ettől fog magától működni a vállalkozás, anélkül, hogy az állandó jelenlétedre lenne szükség benne.

Tehát azt keressük, hogy az első ajánlatodhoz, hogyan találd meg azt a közönséget, akikhez szólhatsz.


Van néhány alapvető csatorna, amiket a továbbiakban részletezünk, azonban ezeken felül vannak speciális csatornák is: például, ha komoly üzleti képzéseket csinálsz, akkor lehet, hogy a Forbes magazinban érdemes megjelenned, ha catering eszközöket árulsz, akkor az éttermekben személyesen kell azokat bemutatnod.


 

2.1. Facebook – A Széles elérés eszköze

 

A Facebook továbbra is az egyik leghatékonyabb platform a célközönség elérésére, azonban a verseny erős, és a hirdetések egyre drágábbak. Érdemes olyan célzott kampányokat készíteni, amelyek:


🔹 Meghatározzák a potenciális ügyfelek érdeklődési köreit

🔹 Hirdetéseket jelenítenek meg azoknak, akik már látogatták az oldaladat (remarketing)

🔹 Tesztelik, hogy milyen típusú tartalmak működnek a legjobban

Facebook alkalmazást megjelenítő okostelefon a fából készült asztalon lévő laptop mellett, facebook profiloldal látható. A kép a közösségi média marketing és az online jelenlét fontosságát hangsúlyozza.

95%, hogy akit el akarsz érni, fent van Facebookon, ezért értelemszerűnek tűnhet, hogy ott hozz létre hirdetést. Azonban pont ezért - mert a legtöbben itt hirdetnek - a verseny is nagy, tehát időigényes és drága lehet itt megjelenned.


Facebookon olyanokra érdemes hirdetned, amik az úgymond

" Helló, tudom, hogy ilyesmi érdekel, itt vagyok neked, nézz meg " hirdetések.

Pl. ha érdeklődik a vegán életmód iránt, mert mostanában ilyen témájú oldalakat kedvelt, akkor hirdethetsz neki receptkönyvet vagy életmódprogramot.


ÍGY KEZD EL

  1. hozz létre egy Facebook oldalt itt

  2. gondosan menj végig minden beállításon. Írj sztorit, készíts bannerképet (pl. Canvában), mond el részletesen - a kulcsszavaidat felhasználva - a Facebooknak, hogy milyen témájú oldalad van és kihez szól

  3. tegyél fel 2-3 posztot a legfontosabb (célközönségednek legrelevánsabb) tartalmadból


A Facebook tudni fogja, mit csinálsz és kihez szeretnél eljutni, ezek alapján pedig végig fog téged vezetni a lépéseken, csak kövesd, amit javasol.

Én nem javaslom, hogy rögtön hirdetni kezdj. Talán már hallottál róla, hogy a Facebook ingyenes mentori segítséget nyújt neked a hirdetéseid elkészítéséhez.

Élj vele!


Foglalj telefonbeszélgetést a mentoroddal ezen a linken, vagy tanulj a Facebook saját tanfolyamain a Blueprinttel.

A telefonbeszélgetés alkalmával magyar emberrel fogsz beszélni, aki Dublinból, a Facebook központjából fog felhívni és kb. 20-30 percet tudtok beszélni. Ő képben van a Facebook algoritmus működésével és a legújabb változásokkal. Nála jobban senki nem tud neked segíteni a hirdetéseiddel.


Készülj fel ezekkel:

  • milyen problémát oldasz meg

  • kinek oldod meg a problémáját

  • hogyan oldod meg

  • mi az ingyenes ajánlatod, ahova először szeretnéd juttatni az érdeklődődet (pl. a főoldala a webshopodnak, landing page, blogposzt)


Az első beszélgetés alkalmával főleg ismerkedtek, ő bevezet téged az algoritmus "gondolkozásába". Innen lesz lehetőséged további alkalmakkor beszélni vele, így követni fogja amit csinálsz, együtt készítitek el a hirdetéseidet és együtt optimalizáljátok azokat.


 

2.2. Google – Az Aktív Keresők Megfogása

 

Ha olyan szolgáltatást adsz, amire az emberek a Google-ben keresnek (pl. weboldalkészítés, csomagolásmentes bolt, lebomló telefontok .. stb) akkor a weboldalad SEO-ját kell tökéletesre fejlesztened.


Nem csupán a megfelelő kulcsszavakat kell eltalálnod, és az oldalad meta leírásait pontosan megírnod, de állandó figyelmet is igényel részedről, hogy milyen új témákra keresnek az emberek, arra pedig a megfelelő kulcsszavakkal ellátott blogcikkeket kell írnod. Ezek lesznek a SEO kampányaid.

Nagyító nagyítja a Google logót fehér háttéren; a betűk piros, zöld, kék, sárga színűek. A kép a keresőoptimalizálás (SEO) és az online felfedezés szerepét szimbolizálja.

Én őszintén javaslom neked, hogy ezt szervezd ki. Add át olyannak, aki metatagekben éli az életét. Óriási megtérülést hoz neked középtávon egy ilyen ember/cég.

Természetesen a Business Rise tud neked segíteni ebben! Nem mi csináljuk, ezt a részt mi is kiszervezzük, de partnerkapcsolatban vagyunk a régió egyik legjobb SEO szakemberével, így ha eljött az idő, hogy kiszervezd ezt a részt, vedd fel velünk a kapcsolatot és összekötünk vele egy ingyenes első beszélgetésre.


( Bár, ha érdekel a téma, akkor meg is tanulhatod, de a SEO egy nagyon komplex szakma, sok időt vesz igénybe. Ha mégis megtanulnád, ajánlom Neil Patel oldalát, ott mindent el tudsz sajátítani. )


🔹 SEO-optimalizálás: Írj blogcikkeket azokra a témákra, amelyekre a célközönséged keres

🔹 Google Ads kampányok: Olyan keresési kifejezésekre célozz, amelyek közvetlen vásárlási szándékot mutatnak


 

2.3. YouTube – Az oktató és személyes kapcsolatok kialakítására

 

A YouTube tökéletes eszköz hosszabb tartalmak és edukációs anyagok számára. Ha a vállalkozásod oktatással, tanácsadással vagy vizuális termékekkel foglalkozik, érdemes videós tartalmakat készítened.

Egy laptop képernyőjén a YouTube oldal látható videó miniatűrökkel és keresősávval. A kép a videós tartalommarketing és az online elérés fontosságát tükrözi.

Az olyan dolgokra, mint pl. online jóga vagy fitnessvideók nem Facebook-on, nem Google-ben, hanem Youtube-on keres a célközönséged. Itt lényegében jó tartalmat kell készítened, amit az emberek szívesen néznek. Pár apró sales taktikát alkalmazva, és magától nőni fog a csatornád, ajánlani fog téged a Youtube.


Kezdetben érdemes 1 db videót jól megcsinálni, okosan kommunikálni és a végén felhívni a néző figyelmét a call to action-re: "iratkozzon fel."


Első körben oszd meg a tartalmad az ismerőseiddel, kérd meg őket, hogy osszák tovább, esetleg tedd be Facebook csoportokba.

Cél:

🔹 Rövid, informatív videók a termékedről vagy szolgáltatásodról

🔹 Oktatóanyagok, amelyek növelik a szakértői hitelességed

🔹 Közvetlen kapcsolat a követőkkel kommentek és élő közvetítések segítségével


Ez a sales csatorna viszonylag időigényes, hónapokra, sőt, talán évekre lesz szükséged egy nagy számú követői bázis kiépítésére, viszont hosszú távon jövedelmező lesz. Arra figyelj, hogy ezt nem tudod automatizálni, itt folyamatosan kell új tartalmat előállítanod, így ebbe csak akkor vágj bele, ha imádsz videókat készíteni és elég kreatív vagy, hogy folyton új content-et tegyél fel vagy ki tudod szervezni egy csapatnak, akik megoldják ezt helyetted.


Ha  kiszerveznéd, vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljük meg, hogyan tudnánk neked segíteni egy ingyenes első beszélgetés kereteiben.


Nyitott laptop egy asztalon, mellette üres jegyzetfüzet tollal, egy fehér bögre és egy kis váza virágokkal. A kép a hatékony munkakörnyezetet és a kreatív tartalomkészítést jelképezi.

 

3. Az Online Jelenlét Építése – Hosszú Távú Stratégia

 

Ma, 2025-ben kicsit kétpólusú világot élünk. Párhuzamosan térünk át a teljes online jelenlétre és eközben értékelődik fel a személyesség.


A célközönség elérése nem elég, folyamatosan jelen kell lenned, hogy bizalmat építs és hosszú távon növeld az ügyfélbázisodat.


Összefoglalva tehát:

szinte kötelező egy vállalkozásnál az online jelenlét megteremtése, ez képezi a sikeres vállalkozás alapját. Ahogy pedig megvan a biztos talaj és elkezdünk az üzletfejlesztés, a Business Development területére koncentrálni, jön a személyes kapcsolódás fontossága.


 

3.1. Tartalommarketing – Az Értékadás Művészete

 

A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy kapcsolatot alakíts ki a közönségeddel. Érdemes rendszeresen publikálnod:


✅ Blogcikkeket az iparágad legfontosabb témáiról

✅ Esettanulmányokat és sikertörténeteket

✅ Hírleveleket, amelyek segítenek az ügyfélkapcsolatok fenntartásában


 

3.2. Közösségi Média Stratégia

 

A közösségi média használata nemcsak hirdetésekből áll.

Fontos, hogy folyamatosan kommunikálj a követőiddel:


✅ Rendszeresen posztolj releváns tartalmakat

✅ Készíts élő videókat, hogy növeld az elköteleződést

✅ Használj sztorikat az Instagramon és Facebookon, hogy személyesebb kapcsolatot építs ki


 

4. Mérés és Optimalizálás – Így Fejleszd a Stratégiádat

 

Ahhoz, hogy tudatosan növekedjen a vállalkozásod, folyamatosan mérned kell az eredményeidet.

A mérések és tesztelések önmagukban nem elegendőek – a valódi eredményeket a tanulságok beépítésével érheted el. Az online tér gyorsan változik, ezért fontos, hogy ne ragaszkodj mereven egyetlen stratégiához, hanem folyamatosan igazítsd azt az adatok és a piaci visszajelzések alapján.


 

4.1. Google Analytics és Facebook Pixel

 

A digitális marketing világában a pontos adatgyűjtés kulcsfontosságú a stratégiai döntésekhez. A Google Analytics 4 (GA4) és a Meta Pixel (korábban Facebook Pixel) két alapvető eszköz ebben a folyamatban.


Használj adatokat a döntéshozatalhoz:


📊 Google Analytics – Nézd meg, honnan érkeznek a látogatóid és hogyan viselkednek az oldaladon

A GA4 a Google legújabb analitikai platformja, amely a Universal Analytics helyébe lépett. Lehetővé teszi a felhasználói viselkedés mélyreható elemzését, beleértve a forgalmi forrásokat, a demográfiai adatokat és az oldalon belüli interakciókat. Az új funkciók közé tartozik a valós idejű adatelemzés és a fejlett jelentéskészítési lehetőségek, amelyek segítenek jobban megérteni a látogatók tevékenységét.


📊 Facebook Pixel – Kövesd nyomon a hirdetések teljesítményét és optimalizáld a kampányaid. A Meta Pixel egy nyomkövető kód, amelyet a weboldaladra telepítve nyomon követheted a látogatók tevékenységét, különösen a Meta (Facebook és Instagram) hirdetéseid hatékonyságának mérésére. Segítségével adatokat gyűjthetsz a konverziókról és optimalizálhatod a hirdetési kampányaidat a jobb eredmények érdekében


 

4.2. Tesztelés és Folyamatos Fejlesztés

 

A digitális marketing dinamikus környezetében a folyamatos tesztelés és optimalizálás elengedhetetlen a sikerhez.


🔹 Próbálj ki különböző típusú hirdetéseket és tartalmakat

A/B Tesztelés: Próbálj ki különböző hirdetési változatokat, például eltérő képeket, szövegeket vagy célzási beállításokat, hogy meghatározd, melyik teljesít a legjobban. Az A/B tesztelés segít azonosítani a leghatékonyabb elemeket, és lehetővé teszi a kampányok finomhangolását.


🔹 Elemezd, hogy milyen kampányok működnek a legjobban

Adatok Elemzése: Használd a GA4 és a Meta Pixel által gyűjtött adatokat a kampányaid teljesítményének nyomon követésére. Figyeld meg, melyik hirdetés hozza a legtöbb konverziót, melyik célközönség reagál a legjobban, és melyik platformon éred el a legjobb eredményeket.


🔹 Finomítsd a stratégiádat az eredmények alapján

Stratégia Finomítása: Az elemzések alapján módosítsd a marketingstratégiádat. Ha egy adott hirdetési forma nem hozza a várt eredményeket, próbálj ki új megközelítéseket vagy változtass a célzási paramétereken. A folyamatos fejlesztés és alkalmazkodás kulcsfontosságú a digitális marketingben.


A rendszeres mérés és optimalizálás révén biztosíthatod, hogy marketingtevékenységeid a lehető leghatékonyabbak legyenek, és hozzájáruljanak vállalkozásod hosszú távú sikeréhez.


 

4.3. A Tanulságok Alkalmazása és Stratégiai Rugalmasság

 

🔹 Figyelj a trendekre: A digitális marketing dinamikusan fejlődik, így érdemes folyamatosan követni az új eszközöket, algoritmusváltozásokat és felhasználói szokásokat.


🔹 Hallgass a közönségedre: A mérési adatok mellett ügyfeleid visszajelzései is értékes információkat nyújtanak arról, hogyan teheted még hatékonyabbá kommunikációdat.


🔹 Tervezz hosszú távra, de maradj rugalmas: Az adatok segítenek a finomhangolásban, de a sikeres vállalkozások nem félnek kísérletezni és új utakat keresni.


A növekedés kulcsa a tudatos elemzés és az alkalmazkodóképesség. 

Ha folyamatosan figyeled a teljesítményedet, elemzed az eredményeket és fejleszted a stratégiádat, akkor hosszú távon versenyelőnyt építhetsz.


Ne félj változtatni, ha szükséges, és mindig maradj nyitott az új lehetőségekre! 🚀


 

Találd meg a célközönséged és építs sikeres online jelenlétet

 

Remélem ez segített neked picit az online tér meghódításában és indulásban.


Mi a Business Rise-nál olyan induló KKV vállalkozókat támogatunk, amilyen te is vagy, mentoringgal, tanácsadással és a kivitelezésben is segítünk.


Ha maradt még benned kétség vagy kérdés, olvass tovább a tudástárban a következő témákban:


Ha úgy érzed inkább megbeszélnéd valakivel hogyan lehetne eredményesebb az online jelenléted, ne habozz és keress minket bizalommal egy díjtalan felmérő egyeztetésre.


 

Spórold meg az időt, amíg kitapasztalod és kerülj a versenytársak elé!


 

Sok szeretettel kívánunk sikereket az üzleti életben.



 

BUSINESS RISE-ról

 

Dinamikus branding- és üzletfejlesztési stúdióként Budapesten a KKV-k igényeire specializálódtunk. Kreativitást és stratégiai gondolkodást ötvözve támogatjuk partnereinknek abban, hogy kitűnjenek a versenytársak közül, fenntartható növekedést elérni, és alkalmazkodni a versenyképes üzleti környezethez.


Látásmódunk alapja a jövőorientált márkaépítés, a szervezeti és folyamatok logikus ptimalizálása, valamint integrált digitális megoldások révén kínálunk testreszabott stratégiákat és megvalósítást, hogy partnereink hosszú távú sikerét biztosítsuk.


Szakértelmünk kiterjed a stratégiai márkaépítésre, üzletfejlesztésre, digitális transzformációra, webdesignra, az online jelenlét erősítésére és hirdetések kezelésére. Hatásos arculatokat alkotunk, optimalizáljuk a vállalkozás működési folyamatait, és olyan megoldásokat nyújtunk, amelyek kihozzák vállalkozásod valódi potenciálját.


Dolgozzunk együtt, hogy stabil alapokat teremtsünk és vállalkozásodat magabiztosan skálázzuk.



bottom of page