top of page

Az Egyedi Értékesítési Ajánlat (USP) ereje: Hogyan helyezd előnyös helyzetbe vállalkozásodat?



Úgy gondoljuk, hogy érdemes néhán gondolatot szánni a USP jelentésére, előnyeire és a fontosságára ezen a rendkívül kompetitív piacon.


Ebben a cikkben megvizsgáljuk a USP legfontosabb elemeit, és gyakorlatias tippeket adunk ahhoz, hogyan hozhatsz létre hatásos és hatékony USP-t vállalkozásod számára.


Ha támogatásra van szükséged a saját egyedi értékajánlatod kidolgozásában, ne habozz és keress minket bátran! Ha elakadtál, ha megspórolnád magadnak az időt amit az utánajárással töltenél, esetleg komplexebb projektben gondolkodsz.


Neked hogyan segíthetünk?

Dolgozzunk együtt személyre szabottan. Mi hiszünk a közös rezonanciában, ezért minden érdeklődő számára biztosítunk egy 30 perces felmérő beszélgetést, ahol megismerjük egymást, meghallgatjuk projekted kihívásait és azt, amiben úgy gondolod segítségre, támogatásra van szükséged, melyre egy átgondolt és kidolgozott ajánlatot készítünk, hogy a legjobbat kapd tőlünk!


 

Mi is az a "USP", ha már ennyit szóba került?

 

Természetesen nem összekeverendő a UPS csomagküldő szolgáltatóval.

A "USP" több angol szó rövidítése, ami nem más, mint a Unique Selling Proposition. Magyar fordítása az egyedi értékesítési ajánlat vagy egyedi eladási ajánlat.


A USP egy olyan egyedi és meggyőző tényező, amely megkülönbözteti a terméket vagy márkát a versenytársaktól, és ezáltal vonzóbbá teszi azt az ügyfelek számára.

Másik nézőpontból megfogalmazva a hatékony egyedi értékesítési ajánlat közvetíti a márka értékeit, és megkülönbözteti a vállalkozás által kínált szolgáltatásokat azon keresztül, hogy mit képvisel, és hogy ez milyen előnyökkel jár a partnerek számára.


Egy erős egyedi értékesítési ajánlat (USP) elengedhetetlen azon vállalkozások számára, amelyek ki akarnak tűnni a tömegből, és meg akarják ragadni a célközönség figyelmét. Itt talán hangsúllyozhatjuk, hogy szoros párhuzam és kapcsolat van a márkaépítés és az egyedi eladási ajánlatunk megformálása és kommunikációja között.


Az USP több, mint egy szlogen vagy főcím.

Ez képviseli a vállalkozásod legfőbb értékét. A meggyőző egyedi értékesítési ajánlat kialakítását kezd azzal, hogy világosan meghatározod, mi teszi egyedivé a termékedet vagy márkádat.


Ha megérted, hogy mi különböztet meg másoktól - figyelembe véve erősségeidet, versenyelőnyeidet és a célközönség speciális igényeit - akkor olyan USP-t hozhatsz létre, amely hatással van ügyfeleidre, és arra készteti őket, hogy a Te ajánlatod válasszák mások ajánlata helyett.

Hogyan tudod ezt megtenni?

Indulj onnan, hogy felteszed magadnak ezt a kérdést: "Milyen értékteremtő szolgáltatást/terméket nyújt az én vállalkozásom a partnereim és ügyfeleim számára, ami más és megkülönböztet attól, amit a többi versenytársam nyújt?"


A piac mindig a hiányt díjazza. Ez alatt azt értem, hogy ha olyat tudsz tenni, amit nagyon kevesen tesznek, akkor olyan jutalmat kapsz, amit nagyon kevesen kapnak meg.


 

Mielőtt nekilendülsz, ez legyen az elsőszámú prioritásod

 

Vállalkozásod vezetőjeként vagy mondhatjuk a saját márkád, terméked értékesítőjeként a lehető legnagyobb bizalommal és hittel kell rendelkezned a termékben, szolgáltatásban, amelyet kínálsz. Ha nem hiszel a saját termékedben, akkor valószínűleg a partnereid sem fognak hinni benne.


Tehát az elsőszámú prioritásod legyen az, hogy alakítsd ki a saját terméked/szolgáltatásod iránti hitvallásod és azt az értékteremtő megoldást, ami mellett el tudsz köteleződni. Ha ez sikerült, akkor a következő lépés, hogy a veled együtt dolgozó munkatársaid vagy partnereid, akik értékesítik a Te terméked vagy szolgáltatásod, ők is elköteleződjenek mellette valamilyen formában. Lássák az egyediségét, a különlegességét vagy azt, amivel te több vagy számukra, mint a versenytárs.


Amíg ez nincs meg, addig eredményeket bár fogsz tudni elérni, de igazi átütő sikereket nem. Természetesen mindig vannak kivételek, ha a piacnak akkora igénye van rá.


De azért olvasod ezeket a sorokat elvégre, hogy ne a véletlenre és csodára bízd a sikeredet. Igazi értékteremtő szolgáltatásunkban mindig feltételezzük, hogy a legmesszebbre szeretnénk eljutni és kitűnni a tömegből minden olyan eszközt felhasználva, ami a rendelkezésünkre áll. Ne érd be kevesebbel, mert akkor saját vállalkozásod fogod visszahúzni a saját gondolataiddal, ami tudat alatt ki fog hatni a működésedre, kommunikációdra és döntéseidre is egyaránt.


Talán ezzel nagy újdonságot nem is mondtunk el, de sokszor hátralépve vagy helikopter nézetből szemlélve új megvilágítást nyerhetnek ezek a gondolatok.


Mi általában azt a kérdést kapjuk munkánk során, hogy oké, de még is hogyan találom meg ezt az érték ajánlatot a saját cégemben és ha meg is találom, honnan tudom, hogy jót találtam?


Nos erre a legegyszerűbb mód, ha tényleg elkezded megvizsgálni, hogy a "szomszéd" vállalkozó mit csinál és milyen értéket teremt, milyen kapcsolatot teremt a fogyasztóddal vagy partnereddel. Ha elkezded finoman szemlélni a különbségeket, visszajelzéseket kérsz a fogyasztóktól és partnerektől, akkor szép lassan elkezd kirajzolódni számodra, hogy mi a különbség közötted és a többiek között.

Ez lesz az a pont, amikor megkezdődik a változás és rátalálsz a különleges összetevőre.


Mi van akkor, ha nincs ilyen? (Mert ugye ilyen is előfordul kérdésként.)

Személyes véleményem, hogy mindenhol van különbség. Két egyforma ember, így két egyforma szolgáltatás sincs. Ha ma mindent átadsz valakinek és ő viszi tovább, akkor az sem lesz ugyan az. Tehát biztos, hogy van különbség közötted és a versenytársad között. Ha pedig mégis arra a következtetésre jutsz, hogy márpedig nincs, mert ugyan azt a kilós kenyeret árulom, mint a másik, akkor Neked, mint felelős vezetőnek kell elmenned abba az irányba, hogy Te alakíts ki, hozz létre valamit, amitől kitűntsz a tömegből. Bár ha a kenyérnél maradunk, javaslom ne a kék kenyér legyen az áttörés, mint a mesében.


Ha nem tudod pontosan meghatározni, hogy mi teszi vállalkozásodat egyedivé a homogén versenytársak világában, nem fogod tudni sikeresen megcélozni értékesítési törekvéseidet és a csapatod sem fogja tudni elérni a kívánt célokat.


Néhány példa:

  • Charles Revson, a Revlon alapítója például azt mondta, hogy reményt árul, nem sminket. "In the factory, we make cosmetics, in the store we sell hope."

  • Az Apple a termékei által egy prémium életstílust kínál. "A legjobb élmények. Csak az Apple-nél."

  • A Coca-Cola egyedi értékajánlata a tudatos választás lehetősége és a fenntarthatóság ígérete. "Frissítsd fel a világot. Változtassunk"

  • A Nike összeköti a világ sportolóit azzal, hogy ösztönöz rá, hogy kezd el, kifogások nélkül. "Just Do It" . A Nike USP-je erőt adó és motiváló üzenete körül forog, amely arra ösztönzi a sportolókat és az egyéneket, hogy feszegessék határaikat és érjék el céljaikat.

  • A légitársaságok között is lehet különbséget tenni, pedig ugyan úgy elvisz A-ból B-be. Egyes légitársaságok barátságos kiszolgálást, míg mások pontos kiszolgálást kínálnak.

  • Míg a Walmart az alacsony árakat és a magas ügyfélkiszolgálást kínálja.


Tehát ezeket az elemeket úgy formálják, hogy egy vállalkozásnak olyan piaci pozíciót adjanak, amely megkülönbözteti a versenytársaktól.


Ezek mindegyike példa egy olyan vállalatra, amely megtalálta az USP "zászlórúdját", amelyre felakaszthatja marketing és márka stratégiáját. Egy vállalkozás az USP-t a termék jellemzőire, az árszerkezetre, a helyre vagy a promóciós stratégiára is "felakaszthatja". Ezt a marketingben "4P-nek" nevezik. Természetesen most már létezik 7P is meg 4C, de ilyen részletességgel itt nem érdemes belemenni. Azt viszont érdemes látni, hogy ahogy változik a világ és a fogyasztóink, úgy szükséges igazítanunk az üzenetünket és az egyedi értékesítési ajánlatunkat.


Miután megvoltak az alapok, vágjunk is bele, hogy miként írjuk meg a saját egyedi értékajánlatunkat!




 

Hogyan írjunk egyedi értékesítési ajánlatot?

 


Rövid felsorolásban néhány fontos lépés.

  • Mi a probléma, amit megoldasz az ügyfeleid számára?

  • Mik az általad kínált előnyök, amit máshol nem kaphatnak meg az ügyfeleid?

  • Helyezd magadat a vásárlók helyébe, mire lennél figyelmes, mi az ami megfogna a saját termékedben?

  • Fedezd fel a valódi okokat, amiért a vásárlók a Te termékedet veszik a versenytársaké helyett.

  • Gondolkozz el azon, hogyan alkalmazhatod ezt az egész vállalkozásodban. Akár a márkád nevétől kezdve a terméked vagy szolgáltatásod minőségpolitikájába is belefonva.


Az erős USP legfontosabb elemei közül néhány:

  1. Egyediség: Ki kell emelnie, hogy mi különbözteti meg termékedet vagy márkádat a versenytársaktól. Határozd meg azokat az egyedi jellemzőket, előnyöket vagy tulajdonságokat, amelyek megkülönböztetnek a piacon.

  2. Relevancia: Győződj meg róla, hogy az egyedi értékajánlat a célközönség konkrét igényeit, vágyait vagy fájdalmas pontjait célozza meg. Az olyan USP, amely közvetlenül az igényeikhez szól, és megoldja a problémáikat, hatékonyabban fog visszhangra találni.

  3. Emlékezetesség: Az emlékezetes USP az, amely megmarad az ügyfelek fejében. Fontold meg egy tömör és hatásos nyelvezet, fülbemászó mondatok vagy akár egy emlékezetes dallam használatát, hogy egyedi értékajánlatod emlékezetes és könnyen felidézhető legyen. ("Just do it" vagy "i'm lovin' it") Még, ha nem is emlékszel a márkára, de a szlogen beivódott és tudat alatt összekapcsoltad.

  4. Érték-kommunikáció: Világosan kommunikáld az értéket és az előnyöket, amelyekre az ügyfelek számíthatnak, ha a Te termékedet vagy márkádat választják. Koncentrálj azokra az eredményekre, megoldásokra vagy egyedi tapasztalatokra, amelyeket kínálsz, és amelyek megkülönböztetnek a versenytársaktól.



 

Az egyedi értékajánlat megalkotása Az alábbi lépéseket kell követni egy hatásos USP létrehozásához

 

  1. Ismerd meg a célpiacodat: Készíts alapos piackutatást a célközönség demográfiai jellemzőinek, preferenciáinak és -"pain ponints"- fájdalom pontjainak megértéséhez. Ez az információ segít abban, hogy USP-d az ügyfeleid egyedi igényeire és vágyaira szabd.

  2. Elemezd a versenytársakat: Határozd meg a fő és "rész" versenytársaid, és tanulmányozzd az ő egyedi értékajánlatukat. Ez az elemzés segít megkülönböztetni az ajánlatodat, kiemelve, hogy mi tesz ehhez képest egyedivé.

  3. Ügyfélközpontú megközelítés: Helyezzd ügyfeleid az egyedi értékajánlat fejlesztésnek középpontjába. Ismerd meg a motivációjukat, vágyaikat és kihívásaikat, hogy olyan egyedi értékesítési ajánlatot alakíthass ki, amely közvetlenül az igényeikre irányul, és meggyőző megoldást kínál.

  4. Hangsúlyozd az egyedi jellemzőket: Határozd meg terméked vagy márkád egyedi jellemzőit, előnyeit vagy tulajdonságait, és emeld ki ezeket a USP-ben. Emeld ki, hogy ezek a megkülönböztető tulajdonságok hogyan nyújtanak értéket és hogyan különböztetnek meg a többiektől.

  5. Világos és tömör üzenet: Fogalmazd meg USP-det világos és tömör, a célközönség számára könnyen érthető nyelven. Kerüld a szakzsargont vagy az összetett kifejezéseket, és összpontosíts a legfontosabb érték hatékony kommunikálására.


 

Ezt vidd magaddal a cikkből

 

A rendkívül kompetitív piacon az erős egyedi eladási ajánlat (USP) létfontosságú az ügyfelek vonzásához és a sikeres márka felépítéséhez. Egyedi tulajdonságaid meghatározásával, a célközönség megértésével és egy meggyőző, értéket közvetítő USP kidolgozásával megkülönböztetheted vállalkozásodat, és maradandó benyomást kelthetsz ügyfeleidben. Fektess kellő időt és energiát egy erőteljes USP kialakításába, és a megnövekedett ügyfélérdeklődés, a hűség és az üzleti növekedés gyümölcsét fogod tudni aratni.


Hogy további értéket biztosítsak a közeljövőben való navigáláshoz, ajánlok 5 szabályt a gyakorláshoz:



1. szabály: Az a vállalkozó nyer, aki a legtöbb embernek segít, függetlenül a gazdasági ingadozásoktól. Tehát tedd a szenvedélyeddé, hogy ügyfeleidnek valóságos varázslatot nyújts. Támogasd őket és legyél a legjobb barátjuk, partnerük az úton.



2. szabály: Az agyunk veszélyes kognitív torzítása az, ha azt gondoljuk, hogy a múltbeli módszerek a jövőben is ugyanolyanok lesznek. Ahogy minden változik körülöttünk, úgy a körülmények is változnak. Ne a változás ellen harcolj, mert az ellen nem tudsz tenni. Vezesd a változást és alakítsd úgy, hogy téged is szolgáljon az élmezőnyben.



3. szabály: Könnyebb több embernek segíteni, különleges innovációkat létrehozni és vezetni a szakterületedet nehéz időkben, mint könnyű időkben, mert ilyenkor sokan félnek.



4. szabály: A szakmai tudás és a szakterület dominanciája sokkal kevésbé azon múlik, hogy természetes adottságod van, sokkal inkább azon a munkán múlik, amelyet minden nap a szakmád fejlesztése érdekében teszel. Ne feledd, hogy az áldozatok imádják a televíziót, a vezetők pedig imádják a továbbképzésre való törekvést.



5. szabály: A gyakorlás a te szupererőd, míg az iparágbeli társaid a telefonjukkal játszanak, addig gondoskodj arról, hogy minden nap legalább egy órát szakíts arra, hogy gazdagítsd azt az egy készséget, amelynek köszönhetően hasznosabb leszel az ügyfeleid számára.


Ó...és...el kell mondanom, hogy...


A tanulás is a te szupererőd. És ha szeretnél valami újat tanulni, hogy sokkal jobban érezd magad, csak tanulmányozd azt a területet, amit szeretnél mesterként elsajátítani. Idővel megszerezhető a szaktudás.


 

Ha támogatásra van szükséged a saját egyedi értékajánlatod kidolgozásában, ne habozz és keress minket bátran! Ha elakadtál, ha megspórolnád magadnak az időt amit az utánajárással töltenél, esetleg komplexebb projektben gondolkodsz.


Neked hogyan segíthetünk?

Dolgozzunk együtt személyre szabottan. Mi hiszünk a közös rezonanciában, ezért minden érdeklődő számára biztosítunk egy 30 perces felmérő beszélgetést, ahol megismerjük egymást, meghallgatjuk projekted kihívásait és azt, amiben úgy gondolod segítségre, támogatásra van szükséged, melyre egy átgondolt és kidolgozott ajánlatot készítünk, hogy a legjobbat kapd tőlünk!




Comments


LÉPJ VELÜNK KAPCSOLATBA

Készen állsz?
Hozzunk létre valami különlegeset  együtt.

Töltsd ki rövid kapcsolatfelvételi űrlapunkat, és kérj díjmentes konzultációt csapatunk egyik tagjával.

hello@businessrise.hu

+36 70 22 77 661

Köszönjük üzeneted!

Business Rise square logo with tagline (1).png
Rólunk

A Business Rise segít, hogy üzleti elképzeléseid új fényben pompázzanak, kitűnj a tömegből, miközben tudásod, tapasztalatod és befolyásod tényleges bevétellé alakuljon

Kapcsolat

Business Rise Kft.

1035 Budapest,

Szellő utca 10.

Adószám: 32186970-2-41

✉︎ hello@businessrise.hu

✆ +36 70 22 77 661

  • LinkedIn
  • Facebook

© 2023 Business Rise. Minden jog fenntartva

bottom of page