Vevőszerzés - így találd meg a potenciális ügyfeleidet

Azt, hogy pontosan kikhez szólsz, kiknek értékesítesz, egyedül te tudod, azonban itt van neked a Business Rise, segítünk az elindulásban, ha nem tudod hol kezd, hogyan találd meg a célközönséged.




A sales funnel, vagyis az értékesítési tölcsér legfontosabb része a legeleje, vagyis, hogy elég érdeklődőt irányíts magadhoz. Ez az elején azért fontos, hogy méréseket tudj csinálni, abból tanulj és optimalizáld a weboldalad, a hirdetéseidet, az ajánlatodat, az eredményeknek megfelelően. A későbbiekben pedig azért marad fontos, hogy állandó látogatást érj el, amiből aztán érdeklődőket, majd optimális számú vásárlót konvertálj.

Ez lesz az úgynevezett Automatised Money Generating Engine-ed, ettől fog magától működni a business, anélkül, hogy az állandó jelenlétedre lenne szükség benne.

Tehát azt keressük, hogy az első ajánlatodhoz, hogyan találd meg azt a közönséget, akikhez szólhatsz.



Van néhány alapvető csatorna, amiket a továbbiakban részletezek, azonban ezeken felül vannak speciális csatornák is: például ha komoly üzleti képzéseket csinálsz, akkor lehet, hogy a Forbes magazinban érdemes megjelenned, ha catering eszközöket árulsz, akkor az éttermekben személyesen kell azokat bemutatnod.




FACEBOOK

95%, hogy akit el akarsz érni, fent van Facebookon, ezért értelemszerűnek tűnhet, hogy ott hozz létre hirdetést. Azonban pont ezért - mert a legtöbben itt hirdetnek - a verseny is nagy, tehát időigényes és drága lehet itt megjelenned.



Mondok egy példát: ha a Business Rise-t Facebookon hirdetnénk, valószínűleg elérnénk a célközönségünket, de azt, a mi esetünkben nem tudjuk meghatározni, hogy éppen aktuális problémájára adunk-e választ, ezáltal csak kidobott pénz lenne amit itt költünk hirdetésre. (Kivéve ha Branding, azaz márkaismertség növelése miatt csináljuk)

Hát akkor hol érünk el hatékonyabb megjelenést? A mi célközönségünk inkább egy adott témára keres rá Google-ben (pl. vállalkozásötletek, KATA jogszabály, weboldalkészítés), tehát nekünk a Google lesz a csatornánk.



Facebookon olyanokra érdemes hirdetned, amik az úgymond

" Helló, tudom, hogy ilyesmi érdekel, itt vagyok neked, nézz meg " hirdetések.

Pl. ha érdeklődik a vegán életmód iránt, mert mostanában ilyen témájú oldalakat kedvelt, akkor hirdethetsz neki receptkönyvet vagy életmódprogramot.



ÍGY KEZD EL

  1. hozz létre egy Facebook oldalt itt

  2. gondosan menj végig minden beállításon. Írj sztorit, készíts bannerképet (pl. Canvában), mond el részletesen - a kulcsszavaidat felhasználva - a Facebooknak, hogy milyen témájú oldalad van és kihez szól

  3. tegyél fel 2-3 posztot a legfontosabb (célközönségednek legrelevánsabb) tartalmadból


A Facebook tudni fogja, mit csinálsz és kihez szeretnél eljutni, ezek alapján pedig végig fog téged vezetni a lépéseken, csak kövesd, amit javasol.

Én nem javaslom, hogy rögtön hirdetni kezdj. Talán már hallottál róla, hogy a Facebook ingyenes mentori segítséget nyújt neked a hirdetéseid elkészítéséhez.

Élj vele!



Foglalj telefonbeszélgetést a mentoroddal ezen a linken, vagy tanulj a Facebook saját tanfolyamain a Blueprinttel.

A telefonbeszélgetés alkalmával magyar emberrel fogsz beszélni, aki Dublinból, a Facebook központjából fog felhívni és kb. 20-30 percet tudtok beszélni. Ő képben van a Facebook algoritmus működésével és a legújabb változásokkal. Nála jobban senki nem tud neked segíteni a hirdetéseiddel.



Készülj fel ezekkel:

  • milyen problémát oldasz meg

  • kinek oldod meg a problémáját

  • hogyan oldod meg

  • mi az ingyenes ajánlatod, ahova először szeretnéd juttatni az érdeklődődet (pl. a főoldala a webshopodnak, landing page, blogposzt)


Az első beszélgetés alkalmával főleg ismerkedtek, ő bevezet téged az algoritmus "gondolkozásába". Innen lesz lehetőséged további alkalmakkor beszélni vele, így követni fogja amit csinálsz, együtt készítitek el a hirdetéseidet és együtt optimalizáljátok azokat.




GOOGLE

Ha olyan szolgáltatást adsz, amire az emberek a Google-ben keresnek (pl. weboldalkészítés, csomagolásmentes bolt, lebomló telefontok .. stb) akkor a weboldalad SEO-ját kell tökéletesre fejlesztened.

Nem csupán a megfelelő kulcsszavakat kell eltalálnod, és az oldalad meta leírásait pontosan megírnod, de állandó figyelmet is igényel részedről, hogy milyen új témákra keresnek az emberek, arra pedig a megfelelő kulcsszavakkal ellátott blogcikkeket kell írnod. Ezek lesznek a SEO kampányaid. Ez a cikk például pont ilyen. :-)



Én őszintén javaslom neked, hogy ezt szervezd ki. Add át olyannak, aki metatagekben éli az életét. Óriási megtérülést hoz neked középtávon egy ilyen ember/cég. Ennek a költsége olyan 30 000 - 100 000 Ft/hó attól függően, hogy milyen nehéz a te vállalkozásoddal megjelenni és felvenni a versenyt a Google találatokban.

Természetesen a Business Rise tud neked segíteni ebben! Nem mi csináljuk, ezt a részt mi is kiszervezzük, de partnerkapcsolatban vagyunk a régió egyik legjobb SEO szakemberével, így ha eljött az idő, hogy kiszervezd ezt a részt, vedd fel velünk a kapcsolatot és összekötünk vele egy ingyenes első beszélgetésre.


( Bár, ha érdekel a téma, akkor meg is tanulhatod, de a SEO egy nagyon komplex szakma, sok időt vesz igénybe. Ha mégis megtanulnád, ajánlom Neil Patel oldalát, ott mindent el tudsz sajátítani. )




YOUTUBE


Az olyan dolgokra, mint pl. online jóga vagy fitnessvideók nem Facebook-on, nem Google-ben, hanem Youtube-on keres a célközönséged. Itt lényegében jó tartalmat kell készítened, amit az emberek szívesen néznek, pár apró sales taktikát alkalmaznod, és magától nőni fog a csatornád, ajánlani fog téged a Youtube.


Kezdetben érdemes 1 db videót jól megcsinálni, okosan kommunikálni és a végén felhívni a néző figyelmét a call to action-re: iratkozzon fel.

Első körben oszd meg a tartalmad az ismerőseiddel, kérd meg őket, hogy osszák tovább, esetleg tedd be Facebook csoportokba.


Ez a sales csatorna viszonylag időigényes, hónapokra, sőt, talán évekre lesz szükséged egy nagy számú követői bázis kiépítésére, viszont hosszú távon jövedelmező lesz. Arra figyelj, hogy ezt nem tudod automatizálni, itt folyamatosan kell új tartalmat előállítanod, így ebbe csak akkor vágj bele, ha imádsz videókat készíteni és elég kreatív vagy, hogy folyton új content-et tegyél fel.




Ma, 2020-ban kicsit kétpólusú világot élünk. Párhuzamosan térünk át a teljes online jelenlétre és eközben értékelődik fel a személyesség.



Összefoglalva tehát:

szinte kötelező egy vállalkozásnál az online jelenlét megteremtése, ez képezi a sikeres vállalkozás alapját. Ahogy pedig megvan a biztos talaj és elkezdünk az üzletfejlesztés, a Business Development területére koncentrálni, jön a személyes kapcsolódás fontossága.




Remélem ez segített neked picit az indulásban.

Mi a Business Rise-nál olyan induló vállalkozókat támogatunk, amilyen te is vagy, mentoringgal és képzésekkel.


Ha maradt még benned kétség vagy kérdés, olvass tovább a blogon a következő témákban:



Sok szeretettel kívánunk neked sikereket az üzleti életben.



Business Rise vállalkozói mentorprogram



Business Rise
Hogyan tudunk segíteni?
  • Instagram
  • Facebook

hello@businessrise.hu

Adatvédelem | Szerződési Feltételek


© 2020 Business Rise. Minden jog fenntartva.