Mitől jó egy vállalkozásötlet?

A legjobb vállalkozási ötletek jellemzője, hogy nagy rajtuk a profit, nem telített a piac, alacsony a kockázat – és sokkal könnyebb a probléma megoldása, mint maga a probléma. Nézzük a tied megfelel-e ezeknek ⬇️




Én is elkövettem már azt a hibát, amit az újdonsült vállalkozók 80%-a elkövet, hogy olyan ötletre alapozza a vállalkozását, ami neki tetszik, vagy ami szexi. És az a helyzet, hogy ezek a vállalkozások sorra mennek tönkre. Vagy alakulnak át, attól függően, hogy a vállalkozó feladja, mondván ő nem jó ebben, vagy feláll és újrakezdni, most másképp. Azért olvasod most ezt az írást, mert én az utóbbiak közé tartozom - bár sokszor majdnem feladtam.


Kezdő vállalkozóként nem tudsz bármit eladni a célközönségednek, és butaság is lenne erre alapozni. Ha olyan dolgot árulsz, ami kedves a szívednek, de a közönségednek el kell magyarázni, hogy az neki miért jó, akkor hosszú időbe és sok pénzedbe fog kerülni felépíteni a kis businessed.


Egy jövedelmező vállalkozásötlet


amire a leggyorsabban tudsz építeni,

megoldást kínál a célközönségednek egy fájó problémájára. Olyan problémára, aminek leküzdéséért hajlandó lenne szinte bármit megtenni. Ilyen például a fogyás, vagy különböző egészségügyi problémák. Ez az alap. Amikor ez megvan, ott jön, hogy úgy kell beáraznod a terméked/szolgáltatásod, hogy a vevődnek többet érjen a probléma leküzdése, mint maga az összeg, amit kifizet érte. De nem lehet ám bármilyen közegben, bármit eladni. Ahhoz, hogy a legjobban tudd validálni az ötleted, még ezeknek is meg kell felenie a fentieken túl:


  • legyen rá elegendő mértékű fizetőképes kereslet. Ezt le tudod ellenőrizni a Facebook Business-ben, ezen a linken. Állítsd be kiknek szeretnél eladni és ki fogja dobni, hányan vannak. Optimális Facebook hirdetéshez kb. 150 000 főre van szükséged. Ha nálad ennél több van, az nem gond, tudod szűkíteni. Ha viszont kevesebb, akkor egész biztosan nincs az ötletedre elegendő kereslet

  • legyen értékesítési csatorna, ahol el tudod juttatni a célközönségedhez (pl. Google, Facebook, Instagram, Youtube)

  • legyen kevés vagy rossz konkurenciád. Az Apple-nek rengeteg konkurenciája volt, de Steve Jobs úgy gondolta - és fontos, hogy igaza is volt! - mindegyik rossz. Ha viszont egy újabb fogyasztószert akarsz piacra dobni, rengeteg konkurenciával kell számolnod, így a te termékednek valamiben nagyon különlegesnek kell lennie

  • legyen fejlesztési potenciálja. Soha ne kezdj olyan vállalkozásba amivel nem tudsz fejlődni! Tudj a vállalkozásod neve alatt új termékeket, vagy komplexebb szolgáltatásokat bevezetni, tudj nőni, épülni.

  • legyen erőforrásod megvalósítani. Ha nincs, válassz olyat, amihez kevesebb kell





A legjobb vállalkozásötletek 2021-ben

A koronavírus(okk) után gyakorlatilag minden átszerveződött az online világba, így - bár én már 2019-re is csak online vállalkozások indítását javasoltam - mostmár tényleg kötelező olyan dologba fognod, ami csak online (is) működik. Ez lehet webshop, de lehet online szolgáltatás, tanácsadás is.


Egy vállalkozás elindításánál a legfontosabb a megfelelő ötlet kiválasztása. Azért hangsúlyozom a megfelelő szót, mert attól, hogy van egy szuper ötleted, nem biztos, hogy igény is van rá a piacon. Ha szerelemből indítasz vállalkozást, abszolút lehetséges, hogy nem úgy fog menni, ahogy szeretnéd, és esetleg egy életre elveszi a kedved a vállalkozástól. Ezt pedig azért szeretnéd elkerülni, mert az első vállalkozásod elindítása és üzemeltetése amúgy is sok ismeretlen dologgal fog szembesíteni és lesz, ami fejfájást okoz majd. Szóval ha lehet, akkor a felesleges fejfájást kerüld el. Ehhez írok Neked 9 db ötletet, melyek:

  • olcsón és gyorsan elindíthatók, némelyik akár 0 Ft-ból, tehát motiváló foglalkozni velük

  • bizonyított igény van rájuk, tehát csak az ügyfélszerzést kell megoldanod

  • nagy profittal működnek, tehát hamar láthatsz a vállalkozásodban eredményt. Ez fontos, mert ha hónapokig/évekig kell várnod a bevételekre, nem lesz elég motiváló, hogy kitarts mellette


A 9 legkiválóbb ötlet 3 kategóriára van osztva, melyekkel akár már ma elindulhatsz. Tudom, hogy hasznos lesz számodra. Vágjunk bele!



Mutatsd az év legjobb vállalkozásötleteit!



Rólam


Szia, Zóni Zsuzsanna vagyok. 2016-ban kezdtem el az első online vállalkozásomat, majd 4 év alatt, autodidakta módon tanultam meg az üzleti élet és vállalkozói lét alapjait. Több kategóriában építettem fel sikeres online vállalkozásokat és rengeteget tanultam könyvekből, tréningekből, valamint gyakorlati tapasztalásokból Ausztráliában és Magyarországon egyaránt.

A Business Rise programot azért hoztam létre, mert azt látom, hogy sok magyar vállalkozójelölt, akiben ott rejlik a lehetőség, nem kap megfelelő minőségű információt és iránymutatást ahhoz, hogy a kezébe vehesse élete irányítását. Így volt ez velem is. Nekem 4 évbe telt megtanulni mindazt, amit ma tudok. ​


A Business Rise-zal a célom, hogy te kevesebb hibát kövess el, mint én a kezdetekben és neked ne teljen 4 évbe kibogarászni az információtengerből a szükséges információkat. Én megtanultam és elhoztam neked a lényeget.


Business Rise
Hogyan tudunk segíteni?
  • Instagram
  • Facebook

hello@businessrise.hu

Adatvédelem | Szerződési Feltételek


© 2020 Business Rise. Minden jog fenntartva.