Bele se kezdj olyan vállalkozásba, amit nem szívből csinálsz

Azért nem ér semmit egy olyan vállalkozás, amit úgy hozol létre, hogy "ez divatos", mert nem értesz hozzá, így hiányzik belőle a szenvedély.

Működtethetsz egy vállalkozást úgy, hogy az ellent mond minden vállalkozói szabálynak, ha szenvedéllyel csinálod, azt az emberek megérzik és szeretni fogják. Ezért mondja mindenki azt, hogy csináld azt, amit szeretsz.




Egyik kedvenc idézetem, így szól: " In dance, there are no rules. If you feel the rythm you can't go wrong" - A táncban nincsenek szabályok. Ha érzed a ritmust, nem csinálhatod rosszul.


Lexikális tudást tanulni semmit nem ér. Ráadásul a világunk folyton változik, ezzel változnak a szabályok is. Ami soha nem változik, az az emberi psziché. A legtöbb esetben teljesen kiszámítható módon működik, és pontosan erre épül a marketing. Pszichológiára.


Egy példával szemléltetem. Top-Shop műsor. Ez az a műsor a TV-ben, ami évtizedek óta fennáll és működik, pedig a legtöbb embernek az agyára megy és pontosan tudja, hogy milyen eszközöket használnak fel benne azért, hogy vásároljanak. Mégis, ha nem kapcsolod el a műsort, nagy esély van rá, hogy belefutsz a csapdába. Ha vásárolni nem is fogsz, de az agyadban azok a kémiai reakciók, amiket az eladók várnak, létre fognak jönni.


Nagyon egyszerű evolúciós okai vannak ennek. A vadászó-gyűjtögető életünkben élet-halál kérdése volt a gyorsaságunk. Aki előbb csapott le az ételre és fogyasztotta el, az biztosította magának az életben maradást. Aki tartalékolni is tudott, az még több időre biztosította a jólétét.

Így egészen egyszerűen, ha egy ajánlat lejárásához határidőt párosítasz vagy a következő szavak valamelyikét használod: utolsó, limitált, fogy, gyorsan, az agyadban természetes módon be fog kapcsolni a vészgomb, miszerint azonnal cselekedned kell, különben elveszítesz valamit.


Ilyen és ehhez hasonló "trükkökre" alapul a marketing. A marketing valóban agymosás, a vevőd döntését a számodra kedvező irányba befolyásolod. Egyetemen a marketing docensemtől azonban egy nagyon fontos dolgot örökre megjegyeztem:

" A jó marketing nem hazugság, csak az igazság jól elmondva."

Ehhez a hozzáálláshoz pedig a gyakorlatból tanulásom során, lassan egy évtized alatt, azt tanultam meg leginkább, hogy minden emberben van valami értékes dolog, a legtöbben csak nem veszik észre azt, mert önmaguknak túl evidens.


Amikor megtalálod ezt az értékes dolgot, valamit, amihez értesz, amit igazán szeretsz csinálni, akkor így vagy úgy, de megélhetést tudsz belőle formálni, hiszen mindig akad a világban olyan ember, aki hozzád hasonlóan gondolkodik és a tudásoddal tovább tudod adni az értéked másnak.

Amikor a kapcsolódásból mindkét fél profitál, akkor jön létre egy olyan, valóban hasznos vállalkozás, ami a jövőben magától épülni fog, a tudatos fejlesztésére viszonylag kevés energiát szükséges szánni.


Ilyen vállalkozást vezetsz? Imádod csinálni, de úgy érzed, az üzleti részéhez nem értesz, jól jönne a külső segítség, hogy hosszútávon profitábilis vállalkozást vezethess?


Foglalj egy időpontot nálunk egy rövid ingyenes konzultációra, és megbeszéljük, hogy tudunk-e egymásnak segíteni!


Katt ide, foglald le az időpontot most. :-)