Erre a 3 dologra van szükséged, hogy freelancer vállalkozást indíts 2022-ben

Na de miért is akarnál freelancer vállalkozást indítani 2022-ben? Ebben a cikkben leírtuk, hogy milyen bevételekkel és kiadásokkal számolhat az, aki korszerű módon, nem (csak) munkavállalóként dolgozik, hanem tapasztalatát projekt alapon kamatoztatva, akár külföldi cégeknek dolgozik freelancerként otthona (vagy a Balin bérelt apartmanja) kényelméből.


Figyelmeztetés! Erre számíts freelancerként:
  • magasabb havi bevétel

  • kötetlenebb munkaidő

  • a választás lehetősége - elégedettség

  • értékteremtés

  • remote munkavégzés

Tehát csak akkor olvass tovább, ha a fentiek érdekelnek. Mutatjuk a 3 dolgot amire szükséged lesz egy ilyen vállalkozáshoz, virtuális asszisztens példán keresztül.




 

Egy jó Linkedin profil


1. Headline:

Az első benyomást a profilod címsora határozza meg. Írj figyelemfelkeltő leírást, ami rámutat a fő képességeidre. Amikor a megrendelőd rákeres arra, hogy virtuális asszisztens, ez alapján fogja neki kihozni a Linkedin a legrelevánsabb találatokat.


Tipp: 10 szónál ne legyen hosszabb, és tartalmazza a fő kulcsszavakat, ami alapján a megrendelőd rád találhat! Add hozzá a profilodhoz, hogy "Providing services". Itt tudsz megadni olyan kulcsszavakat, amikben tudsz dolgozni. Például "virtual assistance"


Példa: Virtuális asszisztens | Social media manager | Online Marketing Manager



2. Fotó:

Legalább annyit tesz hozzá az első benyomáshoz, mint a headline. Válassz jó minőségű, nagy felbontású képet, ami egyszerre professzionális (nem egy nyaraláson, bulin készült), ugyanakkor barátságos hatást kelt.

Tipp: mosolyogj!


Példa: Virtuális asszisztensként egy szemüveges, mosolygó, irodai környezetben lévő kép lesz a legjobb



3. Summary (összefoglalás):

5-6 mondatban mutasd be magad. Ez az elevator pitch-ed (az elnevezés onnan jön, hogy annyi időd van bemutatni magad és meggyőzni a partnered, hogy Veled akarjon dolgozni, amíg együtt felértek az emeletre a lifttel - kb. 1-2 perc)


Az elevator pitch kötelező elemei:

kinek dolgozol + pontosan mit csinálsz + ezzel milyen problémáját oldod meg


Tipp: használj felsorolást, hogy megkönnyítsd az olvasó dolgát


Példa: Olyan kis - és középvállalkozásoknak, startup cégeknek, magánvállalkozóknak nyújtok adminisztratív szolgáltatást akik nem tudnak vagy nem akarnak egy teljes munkaidős asszisztenst felvenni azonban szükségük lenne segítségre a mindennapi folyamataikhoz. Én távolból elintézem, megszervezem azt, amivel Ön megbíz. Így Önnek több ideje marad a lényeges dolgokkal foglalkozni.



4. Tapasztalatok:

Ebben a szekcióban adhatod meg, hogy milyen pozíciókban, milyen tapasztalatokat szereztél. Érdemes színesíteni: írd le, hogy milyen projektekben vettél részt, milyen díjakat, elismeréseket szereztél az adott pozícióban, mi volt az a plusz, amivel hozzájárultál a csapat munkájához.



Tipp:a leírás mellett töltsünk fel képeket, dokumentumokat! A vizualitás sokszor meggyőzőbb még a legjobban összerakott leírásnál is.


Példa: Add hozzá a tapasztalatokhoz, hogy jelenleg Virtuális Asszisztensként dolgozol. Az employment type-nál pedig válaszd a "freelancer" opciót.



5. Ossz meg minél több információt magadról!

A LinkedIn-profilon a fentieken túl nagyon sok információt megoszthatsz magadról: tanulmányok, önkéntesség, projektek, publikációk, tagságok, díjak stb. Ezeket a részeket ne hagyd üresen, hiszen így tudod igazán színessé tenni a rólunk kialakított képet. A LinkedInen ugyanúgy versenyben állsz a többi álláskeresővel. Nem elég, ha a tapasztalataid alapján megfelelő vagy egy pozícióra, meg kell győznöd a vállalatot, hogy mint ember is szeretnének Veled dolgozni.

Tipp: ezekhez a részekhez is adjunk hozzá képeket, prezentációkat, dokumentumokat! Ennek nem kell szakmainak lennie, bátran mutasd be általa, hogy a mindennapokban ki vagy.

6. Képességek és ajánlások:

Add meg azokat a képességeket, amelyek a területeden fontosak! Ha elkezdesz beírni valamit, a LinkedIn automatikusan fel fog ajánlani lehetőségeket. A képességek akkor lesznek igazán meggyőzőek, ha azokat ismerőseid is megerősítik, kérd meg őket.


Tipp: erősítsd meg mások képességeit, ezzel növelheted annak az esélyét, hogy viszonozzák ezt számodra. Ajánlást is érdemes kérnünk ismerőseinktől! Arra ügyelj, hogy releváns emberektől kérj értékelést: ügyfeledtől, korábbi munkáltatódtól.



7. Kapcsolatépítés:

A LinkedInen az ismerőseiden túl, nyugodtan felvehetsz a hálózatodba olyanokat, akikkel szakmai okok miatt szívesen kapcsolatba lépnél. Tömegesen ugyanakkor ne jelölj be ismeretleneket, ugyanis nem fognak komolyan venni.


Tipp: kapcsolatfelvételkor az automatikus üzenet helyett írj valami személyeset, amiben megfogalmazod szándékaidat, pl.: „Hallottam az XY konferencián az előadását, nagyon érdekesnek találtam, ezért szívesen nyomon követném szakmai munkásságát.”

8. Nyelv:

A LinkedIn alapvetően nemzetközi, ezért érdemes angol nyelven létrehoznod a profilodat. Ugyanakkor arra is lehetőséged van, hogy több nyelven is elkészítsd a bemutatkozásodat, ehhez válaszd a „Create profile in another language” lehetőséget.


Tipp: a hibás nyelvhasználat sokat ronthat a megítéléseden, ellenőriztetsd a profilod jól beszélő ismerősöddel



9. Egyéni URL:

Állíts be a LinkedIn-profilodhoz egyéni URL-t. Alapbeállításként a LinkedIn egy számokból és betűkből álló azonosítót rendel a profilunkhoz, amit érdemes módosítanunk.


Tipp:olyan URL-t válassz, ami tartalmazza a vezeték- és keresztneved!



10. Bónusz tippek:

  • Tölts fel borítóképet! Legyen releváns a profilodhoz. Az Unsplash oldalon lévő képeket használhatod erre a célra, keress pl. olyan kulcsszóra, hogy "freelancer" vagy "laptop" vagy "assistant". Ha ennél is professzionálisabbat hoznál létre, használd a Canva szerkesztőt, itt találsz néhány sablont hozzá. A sablonokban lévő elhelyezéseken ne változtass, mert olyat hozhatsz létre, ami nem látszik jól valamilyen felületen.

  • Használj kulcsszavakat! Önmagában nem elég, hogy van egy LinkedIn-profilod, nagyon fontos, hogy rá is találjanak! Ezért fontos a bemutatkozásodat kulcsszavazni. A kiválasztással foglalkozó szakemberek gyakran keresnek kulcsszavak alapján, így csak akkor fognak rád találni, amikor egy pozícióra alkalmasak lehetsz.



 

Egyéni vállalkozás


Mivel projekt alapon fognak megbízni Téged, nem munkavállalói szerződéssel, így számlaképesnek kell lenned. Egy egyéni vállalkozás elindítása ma igazán egyszerű és kényelmes Magyarországon, valamint nem igényel tőled tőkét.


Javaslom, hogy amikor kész van a Linkedin profilod, indítsd el a vállalkozásod, hogy már készen álljon. Ha jönne egy ügyfél, aki szerződne Veled, ne akkor kelljen ezzel foglalkozni, mert időbe telik, és ezalatt az idő alatt esetleg elesel a lehetőségtől, mert talál majd olyat, aki rögtön készen áll a munkára.


Az egyéni vállalkozásodat bármikor tudod szüneteltetni, ilyenkor semmilyen költséged nem keletkezik belőle.


A Guidebook-ban végigvezetünk gyakorlati lépésről-lépésre egészen a szükséges dokumentumok beszerzésétől, az aktív és gyakorolható vállalkozásig. Kattints az alábbi linkre és nézd meg mit tartalmaz a csomag.



 


 

Eszközök


Amikre szükséged lesz egy freelancer vállalkozáshoz:

  • élő vállalkozás vásárold meg a Guidebook-ot és vedd le az indítással járó terhet a válladról. Erre akkor is szükséged van, ha könyvelő indítja el a vállalkozásodat, mert az időközbeni teendőkről nem fog Téged értesíteni. Vagy havi 10 000Ft költségért igen. Akkor már jobban megéri a Guidebook.

  • megbízási szerződés minta konkrétan freelancer munkavégzéshez való sablon szerződést találsz a Guidebook-ban, csak írd át benne az adataidat.

  • számlázóprogram a Billingo tökéletes választás lesz számodra. Regisztrálj egy fiókot és kezdd el a számlázást. A Guidebook-ban pontosan végigvezetünk a setup-on, beállítjuk együtt, amit szükséges és onnantól már csak a számlák kiállításával kell foglalkoznod.

vállalkozói számla nem kötelező vállalkozói számlát nyitnod, de javaslom legyen egy elkülönített - lakossági - számlád a vállalkozásodra. Ez bárhol lehet, de ha nem tudod kit válassz, én a Magnet Bank-ot javaslom. Ők egy magyar, közösségi bank, akik fenntarthatósági alapelveket képviselnek és jótékony dolgokra fordítják a profituk egy részét, ráadásul online tudsz számlát nyitni és felhasználóbarát az App-juk is. Ajánlókód: KBE-102


Vásárold meg most a Guidebook-ot, ami teljes mértékben kiváltja a könyvelőt és olyan tudást ad Neked egyéni vállalkozás indításához, amivel freelancer vagy bármilyen más, online vállalkozási tevékenységbe kezdhetsz, majd másoknak is segíthetsz ebben.
▾▾▾