2022: Sosem volt alkalmasabb idő a vállalkozásindításra?



Soha nem volt tökéletesebb időzítés arra, hogy saját vállalkozásba kezdj. Startupperek, innovatívan gondolkodók, világmegváltók, újítók és a nagy gondolkodók számára még sosem álltak ennyire együtt a csillagok. Tele van most a világ lehetőségekkel!

Adott a technológia, a szabad információáramlás, elérhetőek az adatok bármilyen kutatáshoz és soha nem tudtad ennyire biztosan elérni a célközönségedet online, mint a Covid alatt és utáni időkben. Ma mindenki, értsd mindenki online. Ahogy Simon Sinek mondaná:


Ha nem Te, akkor ki? Ha nem most, akkor mikor?

Egy vállalkozás elindításánál mindig vannak kihívások, akár recesszió közepén elünk, akár nem. Viszont maga a recesszió nagy lehetőségeket is tartogat számodra. Lehetőséget a problémák megoldására, az innovációk megkísérlésére, az alkalmazkodásra, a növekedésre.


A közösség, a gazdaság, a világ újjáépítése során óriási szerepet fognak kapni a kisvállalkozások. Nem csupán azért, hogy visszaépítsük, amink volt, hanem, hogy jobbat építsünk. Mi, most építjük az üzleti élet jövőjét.





A Microsoft, a Hewlett Packard és a Burger King mind recesszióban alakult, reagálva azokra a lehetőségekre, amelyeket alapítóik annak idején bemutattak. A legutóbbi, 2008-ban kezdődött recesszió során pedig még több, ma már sikeres vállalkozás indult el - például az Airbnb, a Wise, a WhatsApp és az Uber -, amelyek megváltoztatták azt ahogyan utazunk, bankolunk és chatelünk.


A vállalkozó mentalitású emberek mindig megtalálják a lehetőségeket - ez pedig néha azt jelenti, hogy válságban kreatívnak kell lennünk. A recesszió okkal jön létre. Azért, mert valahol, valami nem működött jól. Ez pedig azt jelenti, hogy a világban problémák vannak, amik megoldásokra várnak.


Most vannak lehetőségeid és 2023-ban is lesznek. Nincs kétségem afelől, hogy ha visszatekintünk majd 10 év múlva erre az időszakra, akkor ismét számtalan sikeres innováció születéséről fogunk megemlékezni, amelyek ismét megváltoztatják majd az üzleti élet arculatát.


De hol kezdjem?



Csináld meg a házid


Az indulás nem egyik napról a másikra történik, és az ötleted csak a kezdet. A mentorok többsége azt tanácsolná Neked, hogy "do your research", nézz utána, ismerd meg a célközönséged, a problémájukat. Én azt gondolom, hogy ez egy megfoghatatlan lépés neked, aki még nem tudja, hogyan is kezdjen ennek neki. Persze szuper lenne ha már mindent tudnál a célközönségedről, de jelenleg nem tudod mit keress és hogyan eszkaláld a kapott információkat. Én inkább azt javaslom neked, hogy indulj el és tanulj az úton haladva. Így legalább lesz tapasztalatod, viszonyítási alapod és a haladás miatt sikerélményed. Amíg folyamatosan csak piackutatást végzel és nem kezdesz bele effektíve a gyakorlatba, addig csak egyhelyben toporogsz.


Sikeres vállalkozás = profit

Sikertelen vállalkozás = tapasztalat


A vállalkozók lényegében problémamegoldók. Keress egy olyan problémát magad körül, amire tudsz egy jó megoldást. Hiányzik egy termék az életedből? Mi az?

Fáj valaminek a megléte, vagy valaminek a hiánya? Mi az? Lehetne valamit jobban is csinálni?


Ne csak a barátaidat kérdezd meg


Ha van egy nagyszerű ötleted, és őszinte visszajelzést szeretnél, akkor a legközelebbi ismerőseidhez, barátaidhoz fordulsz, igaz? Ne olyan hevesen.


Azok az emberek, akik törődnek veled, a legkevésbé adnak objektív választ a kezdő vállalkozásodra. Minden vállalkozásnak meghatározott célközönsége van. Ha a számodra kedves megkérdezettek nem esnek bele, akkor a javaslatuk számodra teljesen irreleváns, esetleg kifejezetten megtévesztő.


A személyes érzésekre alapozott válaszok, például a bókok, nem objektív tények, amelyeket felhasználhatnál az induló ötleted felépítéséhez. Azt, hogy az ötleted mennyire piacképes, könnyedén ki tudod deríteni egy jól célzott hirdetéssel és annak kielemzésével, vagy azzal ha direkt csatornákon kérdezed meg a célközönséged. Ehhez azonban már ismerned kell a célközönséged.


Mi a Business Rise-nál külső szemlélőként objektívan nézzük az ötleteidet és terveidet, és segítünk Neked eligazodni, üzletileg megalapozott döntéseket hozni.


Akciótervet készítünk Neked, amiben iránymutatást adunk a vállalkozásod alapjainak, stratégiájának lefektetéséhez, azok hatékony követéséhez, ezzel időt és energiát spórolva vállalkozásod profitábilis szintre való megérkezéséig.


Foglalj most időpontot egy ingyenes konzultációra! Katt ide és válassz egy számodra megfelelő időpontot egy online beszélgetéshez.