Woman sitting on armchair and putting your feet on the windowsill, works on laptop at home

ONLINE VÁLLALKOZÁS INDÍTÁSA

Ezekre lesz szükséged

Bevezető: az ötlet kiválasztása

VAN ÖTLETEM - vajon működni fog?

NINCS ÖTLETEM - mibe kezdjek bele?

Legtöbbször olyan emberekkel találkozom, akiknek nincs ötletük, hogy pontosan mi legyen a vállalkozásuk tárgya és az a helyzet, hogy ez nagyon előnyös. Üres lapra könnyebb rajzolni, mint egy meglévőt átalakítani. És miért kéne a meglévő ötletet átalakítani? Mert legtöbbször olyan ötlettel indulnak az emberek, ami nem piacképes. 

Sokkal fontosabb, hogy mire van igényük az embereknek, mint az, hogy milyen nagyszerű dolgot találtál ki. Hatványozottan igaz ez az első vállalkozásodra. Az elsőnek könnyűnek kell lennie, a lehető legalacsonyabb tőkeigényűnek és legalacsonyabb kockázatúnak. Pont elég kihívás lesz benne neked, nem akarsz még azzal is bajlódni, hogy az embereket rábeszéld az ötletedre. Van elég olyan dolog amire szükség van, kezd az első vállalkozásod ilyennek, és később, mikor már van benne gyakorlatod, kísérletezhetsz merészebbekkel.

Listáztam neked a 2021-ban legprofitábilisabb ötleteket. Ha nincs ötleted, azért, hogy legyen, ha van, azért, hogy validáld azt. Nem kell ehhez kilépned a munkahelyedről, amellett is el tudod kezdeni, valamint az is elképzelhető, hogy ugyanazt tudod vállalkozóként tovább csinálni egy kis koncepció váltással, amit eddig is csináltál a munkahelyeden.

shutterstock_674128501.jpg

JOGI FELTÉTELEK

Minden weboldalhoz szükség van:
 

  • Adatvédelmi Nyilatkozatra  - ez tartalmazza, hogy miként véded a látogatód adatait, milyen méréseket, megfigyeléseket használsz és ő hogyan tudja azokat blokkolni, korlátozni, vagy kihez fordulhat segítségért de problémát észlel. Ez minden weboldal kötelező eleme. Ezt el tudod készíttetni egyedien, a weboldaladra specializálva, vagy egy általános sablonból, magadnak írva.
    Segítsünk elkészíteni?
     

  • Süti-figyelmeztetésre és szabályzatra - ez tartalmazza, hogy milyen adatokat gyűjtesz a látogatódtól, és tudnia kell bizonyítani, hogy a látogatód beleegyezett azok használatába. Vannak már olyan website builder programok, amik ezt automatikusan megcsinálják Neked, bele van építve, Neked nincs sok dolgod ezzel. Mi is ilyent használunk a Business Rise oldalon. 
    Saját weboldalt készítenél? Mutatjuk, hogy csináld utánuk!
     

Webshophoz még ez is kell:
 

  • ÁSZF  - ez tulajdonképpen egy online szerződés, amit a vásárláshoz, és a számlázáshoz megköt veled a látogató. Az oldalad felhasználásának feltételeit és irányelveit tartalmazza
    Adunk hozzá egy sablont
     

  • Garanciainformációk - milyen garancia vonatkozik a termékedre, hogyan tud azzal élni a vásárló és milyen jogok illetik meg őt
     

shutterstock_674128501.jpg

EZEKRE AZ ALKALMAZÁSOKRA LESZ SZÜKSÉGED

ONLINE JELENLÉT

Responsive Website


WEBOLDAL

KöteleWeboldalra mindenképp szükséged van, ráadásul ez a legfontosabb, mert ez a vállalkozásod arca. Ennek kell tükröznie mindent, amit az általad nyújtott szolgáltatással éreztetni akarsz az ügyfeledben. Itt kell történnie magának a szolgáltatás / termék igénylésének, a marketingnek, a sales-nek, lehetőleg a megrendelésnek, a fizetésnek, az utánkövetésnek is. A brand-ed arcát választod a weboldaladdal.

 

Webshophoz válaszd a Shopify-t, szolgáltatáshoz és tanácsadáshoz a Wix-et. Ezekkel a tárhelyed és domain-ed megoldódik, mert a szolgáltatáshoz tartozik ez a kettő. Előfizetni azután fogsz tudni, hogy a sablonok közül kiválasztottad melyik a számodra legjobb felépítésű. A funkciók alapján fog alakulni a díjad. (Tipp: regisztráció után kezd el ingyenes verzióban építgetni az oldalad, pár nap után fel fog ajánlani neked egy 50%-os kedvezményt, akkor fizess elő)

Megtanítjuk, hogyan építsd fel első weboldalad!

Image by NordWood Themes

KÖZÖSSÉGI MÉDIA

Facebook oldalra majdnem biztos, hogy szükséged lesz, mert ennek hiányában nem tudsz hirdetéseket készíteni. Instagram és Youtube csatornát csak akkor készíts a vállalkozásodhoz, ha azokat szereted csinálni és van időd rendszeresen foglalkozni velük. Sokkal jobb az ha nincs, mintha van de teljesen elhagyatott. Instán tudsz FB oldal profillal hirdetni.

Image by Austin Distel

CÉGES EMAIL

Eszedbe se jusson gmail.com végződésű email fiókot használni a vállalkozásodhoz! Amatőr, hiteltelen és gyenge SEO-t eredményez. A Gmail-nek van Business felülete, ahol a domain-ed nevével kapsz email címet Gmail rendszerben. Ilyen a hello@businessrise.hu is. Ha Wix-en fizetsz elő akkor pár nap múlva ajánlani fogja neked, várd meg, ha Shopify-on, akkor itt tudsz Google Workspace fókot rendelni. Ha csak email címre van szükséged, akkor Business Starter, ha szeretnéd az összes file-odat felhőben tárolni és a gépeden automatikusan szinkronizálni, akkor Business Standard.

Image by Austin Distel

FACEBOOK HIRDETÉS

Az érdeklődőszerzés Facebookon a legegyszerűbb, egyszerűen azért, mert ott tudunk a legjobban szűrni. A nagy kék testvér ugyanis többet tud rólad, mint te magad. A megadott információid, a digitális viselkedésed, a látogatott oldalaid alapján ő felcímkéz, egy átfogó képet alkot rólad, így tudja mi érdekel, mivel küzdesz, mire reagálsz és mit kerülsz. Így aztán tökéletesen célozható vagy megfelelő reklámokkal. Ez nekünk, vállalkozóknak jó, hiszen így viszonylag könnyen meg tudjuk találni a célközönségünket. 

Megtanítunk, hogyan használd a Facebook Advertising-et

 

Minél pontosabban határozod meg a célközönséged, annál hatékonyabbak a reklámok. Ezt útközben folyamatosan finomítani fogod.

Image by Christian Wiediger

GOOGLE KERESŐ

 

A fizetett Google hirdetéseket akkor kell alkalmaznod, ha ott keresik az emberek azt, amit árulsz. Ha pl. villanyszerelő vagy a 4. kerületben, akkor téged Google-ben fog pont így keresni a potenciális ügyfeled. Ha azonban egy új táplálékkiegészítőt árulsz, nem fognak arra keresni, hogy "új táplálékkiegészítő", így a Facebook lesz a jó választás. A Google kulcsszótervezőt csak meglévő üzleti fiókkal tudod használni, azonban amíg ilyened nincs, böngészd a Google Trends oldalt, ahol megnézheted, mire keresnek az emberek. A leghatékonyabb megoldás nem a fizetett hirdetés, hanem az organikus SEO találat. Ehhez időre és egy jó szakemberre van szükséged, aki a vállalkozásod SEO-jával foglalkozik, amíg te az ügyfeleid kiszolgálására koncentrálsz.

Ajánljunk szakembert? 

Image by Balázs Kétyi

CANVA
 

A weboldalad arculatát a Canva oldalon fogod tudni elkészíteni, amihez ez a szuper okosság minden szükséges technikai dolgot megad. Tudsz készíteni logót, bannert, névjegykártyát, hirdetéshez  képeket, és nem kell hozzá nagy tudás, mert előre elkészített sablonok közül tudsz válogatni. Még az arculatodhoz is szabja a javasolt sablonokat.

ONLINE FIZETÉS

Woman Texting

PAYPAL / SIMPLE PAY

Az online fizetést könnyen meg fogod tudni oldani a Wix és a Shopify rendszerén belül. Előbbinél a PayPal-lal, mint szolgáltatóval tudod összekötni a vállalkozásod, ahol a fizetésnél a vevő a PayPal oldalára kerül és ott, regisztrált fiókkal vagy egyszerűen bankkártyával tud fizetni. Ilyen rendszer van a Business Rise oldalán is. A Shopify-nál ezen felül SimplePay-el is lehet fizetni. Mindkettőnél vannak tranzakciós költségek, jellemzően 4% körül.

Minden automatizáltan történik, te pedig csak az értesítéseket kapod a műveletekről. Egy kattintással tudsz visszatéríteni is ha szükséges. 

Segítünk beállítani vállalkozói PayPal számlád

SZÁMLÁZÁS

illo_hero-index_desktop-wide.png

BILLINGO

A Billingo-t már talán ismered is, használod is, ezt tudod integrálni Shopify boltokhoz, amivel automatikussá válik a számla kiállítása. Ha Wix motort fogsz használni, akkor Neked kell majd számláznod, de pontosan ezért van fontos különbség aközött, hogy milyen célra melyik motort kell használnod. 

Megtanítjuk melyikre van szükséged és végigvezetünk a felépítésén!

CSOMAGSZÁLLÍTÁS

Image by Curology

GLS​ / WEBSHIPPY 

Ha sok terméked van és sok rendelést vársz, akkor javaslom szervezd ki a logisztikát a Webshippy segítségével. A rendelések hozzájuk fognak érkezni és ők gondoskodnak a csomagolásról és szállításról. 

Ha ezt magadnak intéznéd, mert kevés terméked van, vagy nem akarsz előre elköteleződni, akkor Fürgefutár.hu - itt az összes futárszolgálat közül tudsz választani és nagyon felhasználóbarát a felületük. A legjobb érték arányú futárszolgálat a GLS lesz számodra.

BANKSZÁMLA

Image by Kay

PAYPAL / MAGNET BANK

Nem kötelező vállalkozói számlát nyitnod de javaslom legyen egy elkülönített - lakossági -  számlád a vállalkozásodra. Ha csak online fogadsz rendeléseket, akkor ez lehet egy PayPal számla, amire automatikusan érkeznek a befizetések. Ha utalni is fognak neked, akkor legyen egy külön bankszámlád, mert egy NAV ellenőrzés esetén nem arról akarsz magyarázkodni, hogy miért nem állítottál ki számlát arró, hogy anyukád küldött Neked 10 000Ft-ot. 

Ha nem tudod kit válassz, én a Magnet Bank-ot javaslom. Ők egy magyar, közösségi bank, akik fenntarthatósági alapelveket képviselnek és jótékony dolgokra fordítják a profituk egy részét, ráadásul online tudsz számlát nyitni és felhasználóbarát az App-juk is.

ÜGYFÉLSZERZÉS

Kész van a weboldalad, megcsináltál minden beállítást, kész a logód, a névjegykártyád, elindítottad a vállalkozást és a számlázóprogramod már epekedve várja az első számlához az adatokat. Szuper! Na itt jön a lényeg. Az ügyfélszerzés (gyakran hívom sales funnelnek) egy folyamat, ami így néz ki:

  1. sok-sok látogatót, potenciális vevőt vonzunk az oldalra (website visit)

  2. ebből a sok-sokból látogatóból elkötelezett érdeklődőt varázsolunk (lead)

  3. itt jön az eladástechnika segítségével a vásárlás

  4. majd a vásárlóélmény határozza meg, hogy visszatérő vásárló lesz-e az adott személy (loyalty)
     

Ez egy tölcsér, amibe felül rengeteget kell töltened ahhoz, hogy alul valamennyi eredmény kijöjjön. A látogatóidnak kb. 1%-a fog nálad vásárolni. Számold ki, hogy havonta hány vásárlóra van szükséged a profitábilis működésért és látni fogod, hány látogatót kell generálnod. Ezt fogod folyamatosan optimalizálni annak érdekében, hogy kevesebb látogatóból nagyobb számú vásárlást érj el.

Sales-Funnel-Working.jpg
 

VÉGIGVEZETÜNK MINDEN LÉPÉSEN, EGYSZERŰEN, ÉRTHETŐEN!

A lépéseket egy Mentorprogram keretein belül egy Trello listán írtuk magunknak össze. Mi ezt használjuk minden vállalkozás elindításánál, és garantáljuk, hogy Neked is óriási segítség lesz! Ha nem ismered a Trello-t, ez egy ingyenes és nagyon könnyen kezelhető feladatlista rendszer, ami sokkal hatékonyabbá teszi a munkád, mintha jegyzetbe írnád. Ráadásul a naptáraddal is összekötheted, így a határidős feladataidat rögtön ott látod. 

Ez a Mentorprogram 80%-al megkönnyíti az indulásod, mindenképp szükséged van rá!

Kiválthatod vele a
 

  • könyvelő (kb. 10 000 Ft/hó)

  • a webdizájner/fejlesztő (kb. 300 000 Ft - 1 000 000 Ft)

  • a grafikus (kb. 50 000 Ft)

  • a social media partnered (kb. 100 000Ft/hó)
     

munkáját. Tehát ​ezzel a Mentorprogrammal nagyjából 460 000 Ft kezdeti, majd további havi költségtől mented meg magad. Bizony! A tudás ilyen sokat ér!